11 april 2009

En helt underbar påskafton!



Idag har det varit otroligt skönt ute. Kanske syns på djuren på bilderna hur varmt och härligt soligt det varit? :-)
Hann med en skrittvända i skogen och träffade på lite vilda djur. Jag hade hoppat av för att kolla benen (ja jag VET att jag är hypokondrisk när det gäller K och hans framben...men hellre kolla en gång för mycket än en gång för lite! ;-) ) och passade på att ta lite foton och stod sen stilla bredvid honom för att sms:a. Då prasslar det till i skogen och 2 ekorrar kommer skuttande på rad, ivrigt tjattrande med varandra. De sprang över skogsvägen bara 3 meter framför mig och K. Vi stod bara och tittade på dem och jag tror inte ens att de märkte att vi stod där :-)

Har även hunnit påbörja lite renoveringsprojekt hemma.
Har dessutom vågat mig på att tvätta alla vinterridkläder plus dunjackan.
Nu ska man väl äntligen inte behöva dem något mer innan hösten?!

Vi har även hunnit med årets grillpremiär. Supergott och dessutom kunde man sitta ute i solen. Inga insekter, lagom varmt och soooool :-)

2 kommentarer:

Chrissie sa...

Underbart det lät!!:-)
Haha, ekorrarna hade nog fullt upp med uppvaktning utav varandra, och inte tid med sådana som K och dig;-)
Hur var benen då, efter att du varit hypokondrisk och kollat? Bra antar jag?;-) Som vanligt numera!
Fortsätt njuta av våren och JA, även jag har hängt undan vinterridkläderna OCH skruvat ur ALLA brodd! Det är vår det!;-)

G. sa...

Ingen svullnad alls :-)
Han var pyttelite tjock i ena benet när jag hämtade in honom från hagen, men då hade han legat i solen ett bra tag. Kanske legat still länge eller legat tokigt eller så? Därför bestämde jag mig för en skrittsväng och svullnaden försvann bara han fick gå en liten bit ju :-D