22 december 2008

Mera klurigheter

Vilken sjukdom har aldrig härjat i något land, men ändå plågat många?



Det var en solig dag i juli och det hade inte regnat på länge, då dektektiven Linnea satt och solade. Plötsilgt ringde hennes mobil. - Hej, det är drottningen. Någon har stulit min guldkappa, kan du hitta den som gjort det?- Javisst! Jag kommer på studs, svarade Linnea.När Linnea kommit till slottet frågade hon drottningen om hon hade haft besök på sistone.- Jo då, tre stycken faktiskt.Linnea fick reda på besökarnas adresser och rusade iväg för att förhöra de tre som hade varit hos drottningen.
När hon kom till den första så sa frågade hon:- Vad gjorde du igår klockan 16.00?- Jag pratade med grannen vid den tiden, fick hon som svar.
Hon gick vidare till nästa och ställde samma fråga.- Jag tittade på Tv, sa den andra. Mitt program började 15:30.
Hon gick vidare till det sista huset och ställde återigen samma fråga.- Jag tittade ut genom fönstret och tittade på en liten grannpojke som lekte i vattenpölarna.

Nu när hon frågat alla visste hon precis vem av de tre det har varit! Hur kan hon veta det?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, det var kvinna i huset nr 3:-). Hon som tittade på pojken i vattenpölen. Det hade ju INTE regnat på länge juh!!!

F_n, IQ fiskmås är som bortblåst hahahaha

G. sa...

Rätt! Men första gåtan då?!

Anonym sa...

Svartsjuka? Avundsjuka?

G. sa...

Sjösjuka.
Inte drabbat något land ju ;-)

Anonym sa...

argghhh :-/ Självklart....*suck*

Anonym sa...

Har du tråkigt på jobbet eller? *fniss*