10 februari 2011

Tråååkigt

Jag har tråkigt men orkar ingenting göra.
Men lite bloggande kan man kanske orka med.
Kör en variant på gamla utmaningen.
En massa "första-saker":
Min första nalle: En brun nalle. Fick 2 av den i doppresent så mamma bytte ut ena mot en trätax. Vilket misstag! Denna nalle hade behövt en tvilling för jag gosade så mycket med den att nacken nästan gick av. Den har genomskinlig hals! Men den finns fortfarande kvar i någon kartong :-)
Min första utlandsresa: Till Italien med mamma, pappa, syster, mormor, morfar, moster, morbror och kusin när jag var 2.
Mitt första egna husdjur: 2 slöjstjärtar i ett litet akvarium. Fast jag ville egentligen ha en hund...
Mitt första drömyrke: Ville bli bonde när jag var 4 år. Sen skulle jag gifta mig med pappa också, men det är ju en annan historia ;-)
Min första dator: En liten mac som jag fick av pappa när jag började gymnasiet.
Min första bil: En blå Volvo 244.
Min första egna bostad: Hyrde ett litet torp ute på landet. 50 kvm och öppet till nock i vardagsrummet. Jättemysigt litet hus, men möss på vintern och myror på sommaren så man var aldrig ensam...
Mitt första disco: Det var i lågstadiet. Jag hade svart manchesterkjol, vit blus och klisterhjärtan på kinderna :-) Gjorde mig iordning hos mormor och morfar och fick skjuts till discot av pappa. Discot var i uppehållsrummet på min skola och jag minns än idag att det var både spännande och jätteroligt.

Inga kommentarer: