28 februari 2011

Äntligen måndag!

Haha, nädå. Skojar bara ;-)
Men det är skönt att ha blivit MKT piggare!! Har återvänt till sängen nattetid och bara det är ju toppen! Man får en helt annan nattsömn!

I lördags passade jag på att rida båda mina finhästar i paddocken eftersom det är bra underlag där och de skötte sig kanon!!
Brellir töltade på och travade fint också, men Kolan travade som aldrig förut!! Travade så bra på långsidorna att matten nästan ramlade av av förvåning! ;-) Kul var det i alla fall. Mindre kul igår när det var bara minus 2, men blåste så öronen nästan ramlade av. Hoppade över ridningen och la några arbetstimmar i blivande sovrummet istället. Vi slipade och spacklade lite till i hörnen som jag har försökt bygga upp. (Puts som ramlat bort så det var hål istället för hörn...i båda hörnen vid ytterväggen). Så nu ska förhoppningsvis spackelfasen snart vara över. Jag velar om jag ska måla om inuti garderoberna nu med en gång. Kanske är det bäst för vem vill riva ut alla kläder sen och göra det en annan gång...?
Nu har vi äntligen hittat lite motivation igen och har satt fart :-) Det lockar att få ett sovrum!! Inte nog med det - då kan vi även börja på med något av de andra rummen sen.

Idag är det full rulle på jobbet. Skjuter upp några saker till morgondagen, för man vill ju hinna med en liten lunchrast också! Som visst är slut nu... på återseende! :-)
Snart är det mars och bara en månad kvar till sommartid och sommararbetstid! Me like!!

Inga kommentarer: