5 januari 2018

Plötsligt händer det...

Idag SKA jag få undan lite tomtar! Måste göra ett ryck och städa undan dem. Har inte riktigt orken för storstäd, men några tomtar ska jag väl kunna orka med :-)
Granen får stå någon dag till. Den har varit HELT otrolig! Vi tog ju in den till första advent och den har knappt barrat någonting! Man kan nästan tro att den trivs här inne.
Det gör inte yuccapalmen. Den stora vi har i vardagsrummet. Den har dött mitt på. Jätteskumt.
Den är grön både nertill och upptill, men på mitten är den gulbrun. Mysko! Aldrig sett någonting liknande tidigare.

Snart dags att börja arbeta. Ska jobba halvtid ett tag och se hur det funkar med start på måndag. Hoppas att hostan hinner ge med sig till dess, i alla fall nattetid så att jag kan sova. Annars vete sjutton hur jag ska orka jobba. Men det känns ju inte tipp topp att börja med att vara sjuk när man haft semester en hel månad...

Alla mina projekt har stannat av och jag gör ingenting annat än sover om dagarna. :-/
Som tur är hinner jag nog lite på eftermiddagarna när jag jobbat tror jag. Vill sätta igång hästarna snarast också. Men måste nog bli lite piggare först.

Väder: de hade utlovat snö hela dagen igår. Det regnade. Nu ska det snöa 2 timmar. Det regnar.
Emil frågar nästan varje dag om vi kan åka snowracer... NÄR kommer vintern??



Inga kommentarer: