12 januari 2018

Hosta, Emil och äntligen fredag

Hostan lever och frodas. Nattaktiv är den. Natten till idag fick jag gå upp mitt i natten och göra i ordning te för jag kunde bara inte sluta hosta. Jag saknar min säng!!! Minns knappt när jag sov i den. Var väl strax efter jul. Men så länge som jag hostar halva/hela nätterna trots att jag halvsitter i soffan tänker jag inte flytta tillbaka till sängen.

Emil är rolig! Jag tänker att jag borde skriva ner allt roligt han säger och gör... Det blir ju aldrig av.
Häromdagen sa han efter maten: Kan inte jag få lite chips och lite julmust så att jag kan känna skillnaden på salt och socker. Hahaha, nice try!
Astrid på förskolan ska få ett syskon. Det ska heta äpple. Blir det en tjej ska hon heta spaghetti. Jag gissar att Astrids föräldrar kommer att välja namn själva.... :-D
Häromdagen låg jag i soffan och frågade Emil om han ville komma och mysa lite. Det ville han. Efter en liten liten stund undrade han om vi inte möjligtvis kunde mysa och titta lite på tv samtidigt. Haha, så var det med den mysstunden. ;-) Mamman tyckte nog det var mysigast.

För några år sen brukade han säga att det är suddigt ute när det var dimmigt eller att bilen var suddig om det var imma på rutorna. Inte nu längre... Minns inte om jag skrivit detta tidigare så vill i alla fall skriva ner det så att jag kommer ihåg det.

Idag är det ÄNTLIGEN fredag. Jobbade förmiddag, åt lite smörgåstårta till lunch på jobbet och åkte sen hem och sov 1,5 - 2 timmar i soffan. Resultat: Klockan är halv åtta och jag sitter inte och klipper med ögonen än! Yey!!
Barnet har lagt sig, hästarna står i stallet och vilar och ska snart släppas ut till kvällsmaten. Kolan mår bäst av att vara ute och röra på sig så när vädret är ok är de ute så mycket som möjligt. Nu ska jag glo lite på dumburken innan jag drar upp täcket till öronen och snarkar.

Inga kommentarer: