26 augusti 2014

Jobbjobbjobb

Dagarna är fyllda med jobb. Hjälper en kollega och hinner knappt med lunch. Puh! Men dagarna går himla fort :-). Vips så är det dags att åka hem.
Emil blev firad av sina dagkompisar och dagmammor igår. De sjöng för honom, alla fick popcorn efter lunch och så fick han en present. En tavla med två små hundvalpar på.


Han var glad när jag hämtade honom, men UJ så trött när vi kom hem. Ingenting var bra och han skrek och grät om vartannat. Blev en tidig sänggång utan vare sig mys i tv-soffan med lite godis eller bad, som jag planerat.
Han hade fått fina gratulationskort med posten också, men det var inte läge att visa dem igår. Hoppas han är lite piggare ikväll så ska han få se dem då.
Gillar att hämta honom på dagis (eller hos dagmammorna) men det är nästan inte så det är värt det. Blir ju så långa dagar att han är övertrött när man hämtar honom :-( Men vad göra när man måste jobba heltid... :-/


Hann ta in hästarna innan det kom en riktig störtskur igår. De stod (låg) inne ett par timmar och njöt innan jag släppte ut dem igen.
Undrar när det här regnandet ska ge med sig?! Har vi fått en släng av monsunregn här i Sverige?
Hoppas det inte regnar mer nu för jag vill kunna rida många fler gånger på stubbåkrarna! Har ju sneglat på dem m å n g a gånger under sommaren och bara väntat på att de ska skörda ;-)


Ikväll ska jag inte ge mig på att laga mat tillsammans med övertrött son. Igår gjorde jag lasagne. Ikväll får det bli någonting snabbt och enkelt. Antagligen efter att han somnat.
Känner mig lite småförkyld så det får väl bli en tidig kväll ikväll också för min del.
Nä, nu är det dags att börja jobba!

Inga kommentarer: