16 januari 2013

Uppdatering

Här var det dåligt uppdaterat!
Vad har hänt sen sist?
* Sambon stoppade en mejsel i proppskåpet på jobbet (stark ström), slant, kom åt kontakt(stiftet?), kom samtidigt åt metallen på mejseln. Mutter och morr. TUR att huvudströmmen satt på rätt sida (de visste inte) annars hade han tvärdött. Muttrar lite till. Jag gillar INTE el. Läskigt sånt där...
* Emil har börjat sitta i barnstol korta stunder och verkar gilla det.
* Jag hittade ett par byxor igår när jag och mamma strosade runt på köpcentrum. Yey - nu har jag TVÅ byxor!
* Igår snöade det HELA dagen, och idag halva. Så nu är det väldigt vitt ute.
* Julgranen är totalslaktad. Hästarna fick varsin halva att massakrera i hagen. Nu är det bara lite pinnar kvar.
Har det hänt någonting mer?
Hmmm.
* Jo, lillskroten har fått lite smakprover. Första gången blev han alldeles upprörd för han trodde att jag (som vanligt) skulle torka hans dregelblöta haka :-D Han gillar inte att bli torkad. Hakan SKA ju vara blöt...tydligen.
* Emil och Pucko har börjat upptäcka varandra. Emil tittar nyfiket på katten och katten vågar sig ibland fram och nosa lite på honom. Men man får ha lite koll på den där svansen som lätt hamnar i ansikten/ögon. Det har både Brellir och Kolan fått erfara ett flertal gånger...

Vet inte riktigt hur jag ska tolka kattens reaktion. När Emil skriker blänger han ofta surt på honom. När jag en dag då började sjunga för Emil för att han skulle sluta skrika ja då gick katten. Han lämnade rummet! Så jag sjunger alltså till och med sämre än bebisskrik :-/ (Nog för att jag redan visste att min sångröst inte är mycket att hurra för, men såååå illa???)

Imorse fick jag sova en halvtimme medan Emil (märkte jag efteråt) roade sig med att suga på sitt täcke. Det var genomblött upptill när jag vaknade. Tur det var hans täcke och inte mitt ;-)

Funderar på att väcka det lilla trollet, klä på honom och gå ut och se om mamman kan få rida lite i paddocken eller om det är alldeles för mycket snö. Vore ju snällast att vänta tills han vaknar, men vem vet hur länge han vill sova och sen dessutom fortsätta sova ute...
Maten är förberedd och väntar på tillagning bara och det brinner i pannan och det sitter nya gardiner i köket (nya och nya, men några gamla jag hittade på som inte har suttit uppe på minst ett år). Då måste jag ju få rida lite som belöning?!

Inga kommentarer: