22 januari 2013

Strålande sol

Vissa dagar är bättre än andra helt enkelt...
Idag: Strålande solsken, kallt, blå himmel. 2 timmar power nap på förmiddagen.
Om jag trivs med att vara hemma med Emil? Jo, jag har inget att klaga på direkt ;-)

Helgen som var kändes som MIN helg!
Hela lördagen ägnades åt ridkurs. Brellir, jag, sambon och Emil begav oss iväg på ridkurs, medan Kolbrúnn och Pucko var hemma och vaktade gården.
Det var 26 minusgrader när vi gav oss av. Kan säga att ridlusten inte var i topp just då. Men när vi kom fram var det rena värmeböljan med 21 minus. Gick riktigt bra att rida. Lite kall om tårna första passet, men inte andra passet. Solen sken oavbrutet från en blå himmel.
Sambon och Emil passade på att hälsa på mamma en stund och kom in i värmen ett tag.

På söndagen var det fyra minus, vindstilla, sol och klarblå himmel. Vi skulle städa, men sambon sparkade ut mig och sa RID när det är så fint väder. Så det gjorde jag! Härlig helg!!

Inga kommentarer: