5 januari 2013

Övning ger färdighet

Hade tänkt lägga upp en videosnutt hur det kan det se ut här hemma när mamman visar Emil att man kan göra pruttljud med munnen. Emil vill ju då hemskt gärna göra likadant och övar och övar. Resultatet är mestadels en väldigt blöt haka :-D
Han får inte till riktigt samma ljud som mamma men han övar och övar och övar.
Pappan tycker att mamman är dum som lär honom sånt här. Men - förr eller senare lär han ju ändå upptäcka att man kan låta så :-)
Tyvärr vill inte tekniken fungera. Numera måste man lägga upp videon på youtube först verkar det som och det vill inte jag. Nä, då får det vara. Ska installera en app och se om det kan funka med överföring via den. Tydligen måste man numera också ha appen för att ladda upp bilder på bloggen. Det var bättre förr (med risk att låta som en pensionär ;-) )!!

Idag har varit en seg dag. Emil sov gott i natt. Sambon sov gott. Jag sov 2 timmar plus 2,5. Lite för lite kan jag tycka, men hade inte hjärta att väcka sambon när han snarkade kl 6 imorse. Så nu är det snart sängdags för mig.
Emils farmor och farfar kom och hälsade på. De fick träffa en övertrött lite småkinkig Emil. Han ville sova precis när de skulle komma så jag höll honom vaken en stund. Klart han måste få träffa farmor och farfar i vaket tillstånd! Han orkade vara med halva fikat, sen slocknade han i vagnen.
Vi fick fina tulpaner så nu har vi lite vår här hemma. Tulpaner, semlor, påsk och sen är det nästan sommar!! Hmm, var jag lite för ivrig nu kanske. Men tulpaner = vår i alla fall.

Det blir sakta sakta allt ljusare i alla fall. Hann rida Brellir en sväng innan det blev kolsvart ute idag. Kolan får vila några dagar eftersom han har tappat en sko och hovis kommer nu i veckan.
Imorgon är det 11-årskalas på programmet. Hoppas att jag får sova lite mer i natt!

Inga kommentarer: