15 juli 2011

Regnig fredag




Igår hade vi besök från sambons släkt och grillade. På kvällen hann jag rida på våra åkrar. Gäller ju att passa på innan arrendatorn ska plöja. Perfekt underlag att tölta, trava och galoppera på :-) Red båda hästarna där.

Här är vårt nuvarande träningsområde (delar av det alltså):







Kolbrúnn under träningspasset




Brellir trött efter träningspasset



När jag red på åkern på andra sidan vägen hade jag helt plötsligt åskådare. En sällskapssjuk Pucko hade smugit dit och lagt sig tillrätta på ett brunnslock vid sidan av åkern :-)


Idag regnar det. Planen var att longera båda hästarna idag och jobba med traven, meeeen den här matten gillar inte regn något vidare så det lutar åt vilodag för hästarna om inte regnet upphör till kvällen.



Fick i alla fall tummen ur och lagade ett av de trasiga eksemtäckena. Bara ett trasigt kvar nu! :-)

Igår kväll kl 22 när jag lagade täcke hade jag sällskap av den lilla grå :-)





Hinner inte så mycket som jag vill om dagarna, men det är väl bara att gilla läget. Vill för mycket helt enkelt. Har i alla fall hunnit fixa bort tapeten från ena garderobsdörren. Fin tapet va? ;-)


Bara en vecka kvar av semestern nu. Det går ALLDELES för fort!!! Vill inte alls börja jobba igen. Fast jag trivs på jobbet. Men jag trivs ju bättre hemma :-D

Inga kommentarer: