25 juli 2011

Hyfsat

Hyfsat ok jobbarväder måste jag ju säga. Haft i princip uppehåll hela semestern förutom en - två dagar med lite regnskurar, så nu när det är jobbdags igen vräker regnet ner.
Kan tänka mig att det finns fler som tycker det är skönt - hästarna! Så länge det regnar är det ju insektsfritt! Tror att K längtar till vintern nu... i alla fall hösten (då minusgraderna har kommit).

Saknade katten hela dagen igår. På kvällen hittade jag honom. Instängd. Nyfiken i en strut hade väl smitit in där i lördags och sen har han ju inte sagt nåt när vi gått förbi. Igår kväll öppnade jag den dörren. "Miaaaaaaaaaaaaooo" hörde man från loftet och ner kikade en grå liten buse. Gisas om han var glad att se mig. Kom och spann en massa och ville gosa, sen hade han bråttom ut. Kissnödig :-) Fanns ju bara trä och betong där inne, inget som liknade kattlåda...

Hoppas att han lärt sig att inte springa in överallt nu (nej, det tror jag inte jag heller, men hoppas kan man ju!).

Inga kommentarer: