24 juli 2011

Nu är det slut!

Nu är det slutbloggat!

Nädå, jag skojade bara ;-) Roligt va?!
Men nu är det SLUT på semestern. AAAAAAAAAAhhhh.
LÅNGT till nästa gång :-S Jag behöver 4 veckors semester oftare. En gång i månaden ungefär vore bra :-P

Igår höll Brellir på att bli tokig och jag höll på att bli tokig. Inte på varandra dock utan på alla miljarder bromsar som bet överallt där de kom åt. Red på åkern som fortfarande inte hunnit bli plöjd (kanonbra!). Skritt funkade inte, men galopp funkade fint. Då orkade inte bromsarna hänga på. Tyvärr kan man ju inte galoppera hela tiden...
Idag njuter hästarna för fullt. Det är halvstorm ute. Matten gillar inte vädret fullt lika mycket. Hon vill ha sol och värme sista semesterdagen. Har inte hunnit med att ligga på solsängen och slappa alls lika mycket under semestern som hon tänkt sig! Men, men. Får väl bli 2012 istället.
Katten har jag inte sett till på hela dagen. Inte ens nere vid hästarna. Han kanske också tycker att det blåser för mycket idag?

Hann skruva i en hel del isolatorer igår. Säkert en femtedel, i alla fall en sjättedel av hagen. Idag tänker jag inte göra någon mer nytta. Har travat några kärror ved och fixat nere i stallet lite. Nu ska det slösurfas och kanske spelas lite spel på datorn när sambon kommer in.
Idag har hästarna vilodag. Eller...hm...ok då. Idag har MATTEN vilodag, men det innebär ju per automatik att hästarna får vila :-)

Inga kommentarer: