2 maj 2011

Tröttare än tröttast

Orkade med nöd och näppe ta mig ur sängen imorse...
Blir nog tidigt ikväll. Veckan är ju lång. Man hade ju precis hunnit vänja sig vid 3-dagarsvecka, nä - då är det 5 dagar igen.
Det känns som en hel evighet såhär en kylig majmåndag då det snöade (!) på lunchen. Jag tycker SÅ mycket bättre om fredagar och lördagar än måndagar!

Funderar på en favorit i repris. I fredags ringde sambon och sa att han var på väg hem. Fint tänkte jag, då sover jag en halvtimme i soffan och vaknar när han kommer hem. Sambon kom inte hem. Sambon blev ståendes på jobbet och pratade. 1,5 timme hann jag sova innan han kom hem :-) Borde hinna hem först idag också. Plan A är att rida. Plan B är power nap i soffan. Får väl se vad det är för väder! Är det lika ruggigt som igår så vinner nog soffan. Är det skönt väder vinner nog ridningen.

2 kommentarer:

C sa...

Med tanke på vädret så hoppas jag för din skull att soffan vann?!!!!!
BrrRRRrrR!!! Men...knottfritt!!!

G. sa...

Nä, blev plan C. Hann inte med soffan :'-( Men jag vägrade rida i isvindarna. Man blev ju stel som en pinne så fort man stoppade ut näsan utanför dörren...!