5 maj 2011

Mustangen

Jaha, då var det första gången sen vi flyttade "hem" som man fick en glimt av mustangen i min gamle K :-) Skulle rida honom en längre runda igår, och Brellir en lite kortare för att idag rida Brellir lite längre och longera Kolbrúnn. Det var planen...
Fick bara se rumpan av K igår när jag skulle hämta honom i hagen. Orkade inte tjafsa så jag klädde på Brellir grimman. Han är ju allt annat än svårfångad den lilla sällskapliga saken :-)
När vi hade gått nästan ända ner till stallet hör man hur det dundrar och i full galopp kommer Kolan. Han saktar ner till tölt/grisepass när han närmar sig oss och gnäggar. Gick ända ner till grinden, gick fram till Kolan och klappade på honom och då minsann var han inte det minsta svårfångad!! Brellir och jag försvann in i stallet och borstade och gjorde oss i ordning. Kvar i hagen stod en gnäggande K, som helt plötsligt inte ville vara mustang längre. Too bad. Han fick ingen mer chans igår, så idag ska jag rida vildhästen om jag får tag på honom.

Brellir gick så himla bra igår. Red med boots för första gången. Nu vill jag tävla, men först måste jag nog uppdatera mig på reglementet... känns som en evighet sen jag tävlade!!

Inga kommentarer: