27 augusti 2009

I'm insane

Varför? Jo...för att jag har åkt Insane... På Gröna Lund.
I en tillfällig sinnesförvirring sa jag att jag kunde åka med. Det ångrade jag starkt senare. Närmare bestämt...30 sekunder in i färden.

Det var det värsta jag någonsin åkt!

Man satt 2 brevid varandra med ryggarna mot 2 andra. Sedan kunde den rotera fritt runt sin egen axel. Naturligtvis hamnade 2 småtjejer på samma som den vi satt på. Effekten blev ju då att vi till att börja med hängde där uppe 35,5 meter över backen med näsan ner mot marken. Trevligt...inte alls. Jag kommenterade "hmm, tänk om nylonselen går sönder nu..." men blev snabbt tystad. Sen började den mindre trevliga delen av åkturen. Allt började rotera och man åkte framåt och bakåt och neråt och runt runt. Magen omlokaliserades till halsgropen och man tappade helt orienteringen, men man kunde ju konstatera att om man hänger i selen så är man förmodligen upp och ner :-/

Efter att nästan ha spytt (man vill ju hemskt gärna undvika det...framförallt med tanke på att man inte visste åt vilket håll det skulle ta vägen i så fall) och blundade hela 2/3 av åkturen så var vi nere igen. Efter att ha suttit i 15 sekunder och väntat på att få åka fram sista biten för att komma loss så insåg jag att man kanske skulle kunna tänkas släppa axelbanden nu ;-)
Hade t.o.m. ont i handlederna - så hårt hade jag hållit i mig!

Så...jag var insane som åkte insane och ALDRIG MER!!
Så...rekommenderas endast till folk som vill ha dödsångest en liten stund.
Vill man inte det och måste av någon anledning ändå åka insane så välj att sitta ihop med jämnstora människor!!!

1 kommentar:

C sa...

Kan inte annat än att hålla med.
Du är totalt INSANE!!!
Skulle inte åka en sådan där attraktion hur mycket pengar jag än blev erbjuden!!

Hoppas ni hade en bra dag i alla fall och att du provade på lite lugnare saker också?


Snygg headerbild !!!:-)