3 maj 2009

Lugn dag

skulle det vara idag. 19:45 kom jag på det och påminde sambon om att vi skulle ju ta det lugnt idag ju! Så nu ska vi det :-)
Bara ta det lugnt.
Våren känns som ett enda långt maratonlopp i trädgården och då har vi ändå ingen välskött trädgård. Hur gör folk som har en sån? Är de ute i trädgården 23 timmar per dygn?!? ;-)

Jag tog i alla fall time-out på förmiddagen och tog en promenad till stallet och red 1,5 timme. Ganska lugn sväng, men jättemysig. Visade hästen en alldeles ny ridväg och jag tror att det var uppskattat. Det mest suspekta vi hittade var en rosa heliumballong som satt vid en grind och fladdrade. Då tappade han koncentrationen lite och var tvungen att bevaka ballongen tills vi passerat den.

Puh, vad skönt att sitta ner! Det ska nästan bli lite som semester att åka till jobbet imorgon ;-)
Vi som skulle ha varit bortresta hela helgen egentligen. Så här i efterhand var det ju rätt välbehövligt att vara hemma och fixa och dona istället... Får väl se när vi kan komma iväg istället. Alltid skönt med lite miljöombyte!

1 kommentar:

C sa...

Jag fattar inte heller hur de gör som har en sådandär jätteprydlig trädgård?! Fast å andra sidan kanske just de personerna inte har hästar som intresse?! För det vet ju både du och jag...att en sväng till stallet på en timme,
a l l t i d blir 3-4 timmar;-)
Får bli semester utan måsten en annan gång - men då har ni ju gott samvete att allting annat är fixat (för nu...) :-) ha en skön kväll!!