9 maj 2009

Händelserik dag...


Har full sympati för harar som springer framför bilen i lyktornas sken numera...

Var till jobbet idag och skulle åka hem tidig eftermiddag, men se då fick man inte åka som man ville. Blev dirigerad att svänga vänster ut från jobbet. Helt fel håll! Ditåt får man inte ens köra :-o Först passerade det polisbilar med blåljus och 2 mc med blåljus. Kändes ju lite halvmysko att köra där det är "all fordonstrafik förbjuden" normalt sett... och att åka efter poliserna den vägen dessutom. Jag är ju en laglydig person (som aldrig någonsin kört för fort... *host host* ;-) )!
Sista mc-polisen började vifta något som jag tolkade som om jag skulle köra om. Kändes inte helt ok.

50 meter senare kommer han upp jämsides och ropar "Kööööööör". Jag kör då 50 km/h på vägen där man alltså inte får köra annat än om man är en buss i linjetrafik, det är hastighetsbegränsning till 30 km/h och jag kör redan för fort... Lite småstressat ökade jag farten och inser att...man får inte svänga av någonstans för det är avspärrat och blockerat ÖVERALLT...i varenda korsning där man vill svänga bort från avspärrningarna!! Läskigt! Å jag gillar ju trots allt att köra fort, men att bli "jagad" av en mc-polis var inte det trevligaste jag varit med om :-/
Undrar om det var cykellopp eller dylikt??



Eftermiddagen gick till renovering av bänken och inoljning av trädäcket vid utemöblerna.
Vid halv åtta började vi inse att man kanske skulle äta lunch/middag. Så ikväll blev det McDonalds. Fanns ingen som orkade/ville laga mat så sent. Vad tiden går FORT när det är helg!!
Har blåst halvstorm idag så hästen fick ledigt idag att mysa med polarna i hagen, eftersom det varit 100% knottfritt!

1 kommentar:

C sa...

Ja, det var ju cykellopp, men otäckt att bli "jagade" sådär, när man inte vet varför!!:-(
Eller var det bara du som var för sömndrucken igår morse att du missade alla skyltar om avstängning och cykeltävling???!

Låt dig inte luras....Insåg JAG igår när vi kom hem, blåste halv storm och tänker att det är nog 1000000 % knottfritt...men si det var det absolut inte. Så fort på med täcke och huvor - vilket var uppskattat:-)!!