24 maj 2009

Efter

att ha lyckats fånga mustangen fick jag en mysig ridtur i strålande solsken (i övrigt har det ju mest regnat eller varit mulet hela dagen). Tror att vildhästen har fått smak på det här med frihet nu. Idag travade han runt och såg ut som en arab i hagen. Trav med stora kliv och svikt i stegen och med knyck på nacken. Ingen halt häst där inte kunde jag glatt konstatera i alla fall ;-)
Men efter fem minuter lät han sig bli infångad. Stannade och väntade snällt till den där matten kom fram och satte på grimman.

4 kommentarer:

C sa...

Han måste ju få "stajla" lite först juh;-)

G. sa...

Jaha, var det det han skulle göra? Eller så kan han ju ha ledsnat på sin hypokondriske matte som alltid ska känna igenom benen... Nu fick jag ju se att han inte var halt redan i hagen ;-)

C sa...

Eller också bara testa om du skulle gå därifrån;-) Ibland kan ju matte ledsna, har jag hört skvallras om;-) (ledsna att vänta på att mustangen ska sluta upp med uppvisningen)

G. sa...

Ja, fast travar han sådär måste jag ju skaffa en videokamera så att du får se ;-)

Klart att matten ledsnar när det hällregnar...inget kul jaga häst då inte :-)