16 oktober 2008

Åtta

dagar kvar nu! Ja...arbetsdagar alltså!
Igår var det helt perfekt ridväder! Undrar om hästen också tyckte det för han gick väldigt bra!! Värmde upp med longering först och kände mig jätteduktig. Brukar ju tänka att jag ska göra så, men sedan hoppar jag över det i alla fall när jag väl är där.
Hann rida en sväng innan det blev mörkt, men det blir mörkt så tidigt nu för tiden!
Stressigt nu innan det blir vintertid. Bättre sedan när det blir mörkt klockan 16. Då hinner man inte ut vare sig man skyndar sig eller inte. Då är det pannlampa som gäller :-)

2 kommentarer:

Jag och mitt Alter Ego sa...

Aldrig funderat på att rida "innan" jobbet?? Jag skulle aldrig våga mig ut i mörkret med pannlampa....

G. sa...

Nä, DET går ju inte... komma jättesent till jobbet och lukta häst och vara skitig och så... näe. Efter jobbet får det bli!
Beror på hästen. K går tyvärr lite sämre (spänner sig lite) när det är mörkt. Annars brukar det fungera fint. Gamle F gick dit ljuskäglan pekade :-)