9 oktober 2008

Föl...

VEM har sagt att föl är söta?? Inte de två monstren jag skulle få in igår i alla fall *morr*
Ena fölet ska nämligen ha mjölkersättning. Hagen är JÄTTESTOR. Jag hämtade deras mamma (ena fölet är adopterat eftersom mamman dog i en olycka för en månad sen) LÄNGST BORT I HAGEN, men fölungarna de ville inte följa med. Vände och gick tillbaka med stoet så att de verkligen skulle se henne och kanske hänga med. Näerå. De små monstren stannade så gärna med övriga flocken. Gick iväg en bit med stoet och hon gnäggade åt dem att komma. De gnäggade (säkert något störigt ;-) ) tillbaka, men kom inte. Gick en liten liten bit till. Väntade. Till slut ledsnade jag och meddelade ägaren att hon fick fixa det själv. Jag gillar INTE föl just nu! *Mutter mutter*
Tacka vet jag min häst! Snäll och väluppfostrad ;-)

2 kommentarer:

Frida sa...

Låter som tjuriga ungar ungefär ;-)

G. sa...

Hahaha, ja, det kanske man kan jämföra med. Men jag TROR faktiskt att OM du skulle gå iväg 2 km i kolmörker så skulle nog dina sötnosar följa efter dig även om de skulle vara lite småtjuriga...!! :-)