24 oktober 2008

Snart vinter!

Nu är vintern snart här. Katten kurar i sin koja i vedboden om morgnarna, men kommer som ett skott när man ropar på honom. Imorse övergav han t.o.m. favoritplatsen på ena köksstolen för att ligga framför elementet på golvet istället. Det är ett tidigt vintertecken - att han överger "sommarfavoritplatsen". På vintern föredras platser som gästsängen eller vid elementet bakom soffan :-)

Fler vintertecken är att hästen blir allt lurvigare. Börjar se ut som en stor nallebjörn nu :-)
Han blev nog glatt överraskad igår med en matte som bara borstade och pysslade för att avsluta med en stunds massage... Han stod men nosen ända ner i golvet och bara njöt. Känner mig som en bra matte just nu. Fattat kloka beslutet (som ändå känns konstigt - ska vi verkligen flytta? Jag som varit där i snart 14 år nu och K ännu längre) att flytta honom närmare så att jag kan pyssla mer med honom och inte bara träffa honom när jag ska rida/fodra.

Någon som fortfarande tvivlar? Jag har ännu fler vintertecken. Man använder motorvärmare varje morgon för att slippa stå och skrapa rutor.

Elementen måste vara på numera, annars blir det jättekallt inne.

Bara snön som saknas nu!
Fast...den får gärna dröja till 23 dec ;-)
SÅ kul är det ju inte att skotta hela infarten!
Just ja...måste uppdatera önskelistan. Snöslunga avancerar nog till högsta önskan om det blir mycket snö i år! Den gamla har lagt av helt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill fortsätta tvivla ett tag till. Inte vinter redan. men å andra sidan - jag måste ju få på vinterdäck i helgen:-(
Ska det nu bli vinter kan snön få komma imorgon...Tycker inte om regn och blås:-(

G. sa...

Nej, vem vill ha det! Sol och blå himmel ska det vara. INTE SNÖ!!
Vänta bara tills du ska skotta garageinfarten och nere vid stallet...då kommer du inte heller vilja ha snö ;-)