12 januari 2016

Regn och storhandling = måndag

3 plusgrader och regn när jag kom hem från jobbet igår. Alla som tror jag red räcker upp en hand. Nä, trodde väl inte det heller...
Nej, hästarna gillade inte heller vädret. De stod och glodde på stalldörren och väntade på att få komma in. Såklart fick de det!


Hur vet man att man är trött?
Storhandlade igår, packade in varorna i bilen, ställde tillbaka kundvagnen och skyndade mig tillbaka till bilen (regnade ju). Snabbt fram till passagerarsidan, men där var det låst. Det var då jag insåg att jag nog var lite trött för det var ju bara jag där som kunde köra. Sambon och jag brukar kämpa om att få sitta i passagerarsätet numera. Ingen är sådär jättesugen att köra (om det inte är lekunderlag = sladdvänligt). Nu fick jag istället se mig om för att ingen kollade och så släntra runt till förarsidan istället. Hahahaha. Man kan ju inte lyckas jämt ;-)

Inga kommentarer: