7 januari 2016

Långt till "sommarlovet"...

Tillbaka på jobbet.
20 minusgrader imorse. K A L L T!
Fast hästarna tyckte det var ok. Inte en mygga/knott i sikte ;-)


Igår var vi på 14-årskalas. Usch vad fort de blir stora mina syskonbarn.
Hoppas Emil inte växer upp lika fort...!!
För andra gången i mitt liv fick jag klä på en bångstyrig Emil när vi skulle åka hem. Har bara inträffat en enda gång hemma innan. Han som alltid är så himla duktig att klä på sig. Typiskt att han ska hålla på när man är borta då! Fast jag blev ju varm tills vi skulle gå ut i alla fall... ingen risk att frysa trots minusgraderna ;-)


Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja här på jobbet. Tydligen har jag blivit involverad till 10% i ytterligare ett projekt. Hmm, vilka 10% skulle det vara??? Jag har redan 150% sysselsättning och jobbar bara 100% :-/
Börjar i ett hörn och arbetar mig in i högen av saker att göra. Man kan ju inte annat än göra sitt bästa.
Känns lite grann som att få en helstekt gris på tallriken... men man får försöka att inte få helhetsgrepp om läget så kanske det känns lite bättre?


Nu ska jag i alla fall ta tag i internrevisionen som jag borde gjort innan årsskiftet. Imorgon ska jag göra en annan sak som också borde varit klar vid årsskiftet...
Mycket är det som måste hinnas med innan vabruari börjar (som för vår del brukar pågå ända in i april...).



Inga kommentarer: