17 mars 2014

Less

Nu är jag rätt less på att vara magsjuk. Jag vill äta någonting annat än smörgåsrån, limpmacka med smör och knäckebröd.
Har svårt att se någonting positivt alls med magknip, illamående och diarré :-(

Imorse fick jag en mindre liten chock. Igår var det ju inte en gnutta snö någonstans och jag hade inte fattat att det skulle bli nederbörd. Imorse var det vitt överallt! Snö överallt, inte ens penséerna syntes... Nu har de töat fram igen. Tur att de tål några minusgrader :-)

Hästarna fick semester idag för jag har legat i soffan under 2 filtar hela dagen idag och mått illa och frusit. Blä! I och för sig inget jättelockande ridväder, men trist i alla fall.

Snart ska jag åka och hämta lillsnoris. Jorå, han är förkyld nu IGEN. Snorig som sjutton igår, men pigg och glad (betydligt piggare än sin mor...) så han fick åka till dagis och leka idag.

Igår var första gången han klättrade upp för HELA trappan till övervåningen. Han hade kommit halvvägs när jag skulle gå och hämta honom. Då började det glittra i ögonen och han skrattade och klättrade ivrigt uppåt. Sen skyndade han sig in i vårt sovrum och fram till sambons klockradio. Den är nämligen jättekul sen pappan visade hur man sätter på och stänger av radion...
Börjar förstå varför folk har grindar överallt - det är för att förhindra att barnen rymmer alltför snabbt ;-)
Vi har ingen trappgrind. Tycker det är lite fånigt för han måste ju få en chans att lära sig klättra/gå i trappan. Värst är ju om han går på övervåningen och vinglar till när han är nära trappan. Men jag märkte ju hemma hos mamma att eftersom vi aldrig sagt att han inte får klättra i trappan så är det heller inget som lockar massor så hos henne brydde han sig inte om trappan. Skönt!

Nä dags att göra mig i ordning för att hämta mitt lilla troll :-)

Inga kommentarer: