11 oktober 2013

FREDAG!

Måndag fredag. Här går veckorna undan. Måndag igår. Fredag idag. Men jag misstycker inte alls! :-D
Ska bli riktigt skönt med helg. Min faster och farbror kommer och hälsar på. De har ju inte sett Emil än, och inte gården heller.

Verkar bli kanonväder idag.
Blev lite oväntade ändringar på jobbet. Skulle varit på lönesamtal nu, men det blev framflyttat och efter lunch är det labmöte. Är ju jag som sammankallat för att "skälla" på dem... så jag kan inte skylla på någon annan än mig själv att det är mycket möten idag. Ska väl se om jag hinner göra nåt vettigt innan första mötet. Jag som hade planerat så bra med möte direkt på morgonen så att jag skulle hinna jobba ostört fram till nästa möte. Men en del saker kan man ju inte planera.

Blir folk sämre och sämre på svenska? Det särskrivs ju i var och varannan facebookstatus numera! Jag har säkert missat jag också, men det känns som mer regel än undantag. Kanske kommer vi prata svengelska i framtiden... :-)

Nä, nu är fikarasten (eller "surfa-på-internet"-rasten) slut.

Inga kommentarer: