2 februari 2012

Längesen jag bloggade

ser jag. Men jag har varit upptagen! Jag hade semester igår. Very busy ;-)
Packade in hästarna i transporten tidigt tidigt på morgonen och drog iväg till gamla stallet för att gå två ridlektioner. Skitkul! Skitkallt! Strålande solsken.
Termometern visade 14,3 minus inne när jag gick ut. Bilen sa 13 minus när jag åkte iväg.
Men det gick rätt bra att rida ändå. Man håller sig ju varm när man rider!

Glömde helt bort att ta några foton så har inget skoj att visa här.
Kolbrúnn är helt otrolig. Skumpig väg, trafik, ingenting kan få honom att sluta äta/buffa runt maten när han åker transport. Brellir åt, lyssnade, vred på huvudet, åt lite till, kollade in golvet så när Kolan ätit upp sitt hjälpte han Brellir med hans mat. Lugnare sällskap än K får man leta efter. Tror inte det finns faktiskt! Då är inte ens Brellir orolig av sig utan beter sig som en helt normal häst :-)
De är så otroligt lättlastade. Båda knatar bara på transporten, sen står de där och folk runtomkring fattar inte ens att man redan lastat dem för det är knäpptyst i transporten. Me like!

Hemma, inpackad och hästarna utsläppta så kl 18 tog dagen slut. Då fick jag äntligen sätta mig ner. Men det var härligt med en semesterdag med MASSOR av friskluft och sol mitt i veckan så där :-D Kan tänka mig fler sådana. Synd att man får så få semesterdagar varje år... ;-)

Nu ska jag åka hem snart. ÄNTLIGEN! Imorrn är det FREDAG!!! :-D

Inga kommentarer: