16 december 2009

Tack och lov för snöslunga!


Vad det hade snöat igår!!!
Visserligen har jag önskat mig snö under flera veckor, men det kan väl komma med måtta?!

Tyckte inte det såg så farligt ut igår, så jag tänkte att jag kör väl in på gårdsplan, vänder, byter till stallkläder och åker till hästen. Trodde jag ja... När jag kommit in på gårdsplan så hade jag en plogvall framför bilen och underredet hade tagit i snön.

Det tog sin lilla tid trots att vi hade snöslungan till hjälp. Den var verkligen värd varenda öre!!
Jag hade ju dött om vi skulle ha skottat allt för hand...
Blev ingen ridning. Gjorde en rundpall vid stallet och ställde mig precis på sidan av vägen för på gårdsplanen där hade snön drivit så det var stora snödrivor. Kände inte för att fastna och promenera hem så det blev en blixtvisit i stallet. Mockade och borstade av det mesta av snön i Ks päls. Sen hem igen till fortsatt skottning då sambon körde slungan.

Så nu är det snö. Bra. Kan den ligga kvar över jul och nyår och sen ingen mer snö tack! Sen vill jag ha vår :-)

Inga kommentarer: