26 september 2018

Nu räcker det

Varje morgon väntar vi på skolbussen i bilen och lyssnar på musik. Imorse var det Gummibjörn som stod på önskelistan :-)
När sen bussen kommer kliver vi ur och Emil får en kram. Häromdagen var första gången E sa "nu räcker det mamma" när bussen närmade sig. Jahaja, nu börjas det. Nu får man inte kramas så de andra skolbarnen ser det... :-D Snart får jag väl skjutsa ner honom och sen backa upp till huset så jag inte syns innan jag kan åka. *skrattar*




Dagarna känns lite som ett maraton. Igår började dagen med bråk. När det var 20 minuter kvar tills bussen skulle komma hade E fortfarande inte kläder på sig och hade inte ätit frukost. Stressad? Vem? Jag...?? Jo, hyfsat. Sen jobbar man hela dagen, middagen är klar vid hemkomst och direkt efter middagen är det dags för E att sova. De där biblioteksböckerna han fick låna hem har vi hunnit läsa 1 av 4. Får bli läsning till helgen! Skulle ha ridit igår, men blev inte. Klockan rann iväg och blev för mycket. Det var en massa annat som skulle hinnas med också. Bättre lycka idag!


Livet med bergvärmepump kan sammanfattas: V A R M T! 25 grader inomhus är nästan lite väl varmt, vi måste justera lite på pumpen tror jag :-)
Det är i alla fall väldigt ovant att det är varmt i huset när man kommer ner på morgonen. Det brukade ju vara svalt (inte kallt), för att sen vara varmt och skönt hela em/kvällen när man eldat. Vårt nya liv = varmt dygnet runt! Det kommer bli den första vintern jag går runt i shorts och t-shirt inomhus...


Idag är det riktigt höstväder. Hela den här veckan har det varit kylig höstluft. Bara 3-4 grader på morgnarna och i måndags fick jag skrapa vindrutan. Idag blåser det och regnar. E är på skogsutflykt med picknick idag. Hoppas han klädde på sig fleecetröjan jag skickade med!


Saker jag inte förstår:
Varför går "storhästar" i så små hagar?
Varför måste "storhästar" vara ute på dagarna och inne på nätterna oavsett väder?
Varför måste "storhästar" ha täcke på så fort det blir runt 10 grader? Fungerar inte deras päls??
Hur kan rödbetor vara goda på förskolan men ratas hemma?
Varför fokuserar folk på problem istället för lösningar?
Varför kan jag inte få ha hund på jobbet?





Inga kommentarer: