14 september 2018

Fredagslåten

När jag växte upp så fanns fredagslåten. En viss tid på kvällen spelades samma låt varje fredagkväll.
Då lyssnade pappa. Varje fredag. Inte på någon låg nivå heller. När jag stängde min dörr och la mig på min säng så var det lagom volym. Man kände fortfarande av ljudvågorna...
Då framgår det ljudnivån på det hela va?


Numera lyssnar Emil och jag på den varenda fredagmorgon i bilen när vi väntar på skolbussen.
Övriga morgnar turas Emil och jag om att välja vad vi ska lyssna på där i bilen. Men fredagar så är det den låten. Första gången han hörde den var den lite konstig tyckte Emil, men nu gillar han den.
Det känns lite roligt att överföra den traditionen :-)


Idag är det ÄNTLIGEN fredag!!!
Lyxlunch med Lisa och Lucas och snart dags för fredagsmys hemma med familjen <3 p="">

Inga kommentarer: