21 augusti 2018

Sommarlovet närmar sig slutet

Efter en lång VARM och härlig sommar så börjar det bli allt mer höstkänsla. Det är kyligt om morgnarna, sonen har börjat förskoleklass och åker skolbuss alldeles själv. Jag är inne på min sista semestervecka. Sju veckors ledigt har jag haft. Alldeles lagom, men jag skulle gärna ha lite till. ;-)
Hela semestern har det varit för varmt för att göra någonting så i år har man verkligen hunnit VILA. I värmen har vi badat i poolen, ätit glass och hållit oss i skuggan för det mesta. Hästarna har vilat inne i svalkan i ladugården under de varmaste timmarna. Ridning har inte varit att tänka på i värmen. Kolan började sätta vinterpäls redan i juli så han svettades bara av att vara.

I måndags åkte jag skolbuss tillsammans med sonen (han ville det) och var med en stund i klassrummet. Hem mötte vi upp i skolan och såg till att han kom på rätt buss hem. Han fick åka ensam på bussen och vi mötte upp honom hemma vid brevlådan. Nöjd och glad kille som hade fått stuvade makaroner och köttbullar första skoldagen. Han vill åka till skolan nästa dag, så skolan verkar ha varit till belåtenhet.

Idag vinkade jag av honom vid skolbussen hemma vid brevlådan, tog emot vid skolan och följde med till omklädningsrummet så imorgon är tanken att jag bara vinkar av honom hemma.
Idag åkte jag på shoppingrunda till Västerås. Jag gjorde någonting jag ALDRIG någonsin gjort tidigare. Jag åt mat. Ensam. På restaurang. Har inte inträffat på 42 år. Men idag så. Man måste ju börja någon gång... ;-) Det var helt ok faktiskt. Jag gick runt i timmar och provade kläder och tittade på födelsedagspresent och ryggsäck till sonen. En bra dag helt på egen hand, även om jag egentligen inte gillar shoppingcentrum och en massa folk. Var så slut att jag somnade i soffan när jag väl kom hem. Imorgon, torsdag och fredag skulle jag ÄNTLIGEN få njuta av lite ledig tid hemma HELT ENSAM. Eller inte. Sambon blir hemma imorgon. Oh well, vad är väl en bal på slottet. Jag tänker nog se till att få lite tid i hängmattan med min bok i alla fall :-)

Dagens bästa fynd: ett par långa vida byxor, tunna och JÄTTESKÖNA. Nya favoritbyxor! Det behövde jag verkligen och jag brukar ju aldrig hitta tillräckligt långa byxor. Jippiiii!
Nä dags att hjälpa till med maten lite. Ska försöka uppdatera lite oftare här nu när den härliga sommarvärmen verkar vara över. På återseende!

Inga kommentarer: