30 april 2018

Långhelg aka arbetsläger

Ännu en skylifthelg till ända. 2,5 dygn i skyliften.
Ny panel på den södra magasinsgaveln.
Vi slet som djur och hann precis klart. Naturligtvis har de byggt huset med panel först och därefter byggt taket. Dessutom hade de satt panelen uppifrån och ned. Suck. Merjobb och huvudbry åt oss. Att få en planka som är snedsågad längs taket i båda ändar på plats så att den sticker in under taket på båda sidor. Går det inte med lite våld så går det med mer våld.
Igår kväll åt vi middag i skift. När sambon kom ut efter att han och sonen ätit mat hade jag nåt vilt i ögonen och hade sagt så många fula ord med till slut lyckats få in EN planka på plats. Slagit vilt på plankan (och tummen) med hammaren. Men jag vann till slut över plankan och huset. Skam den som ger sig!
Tyvärr hann vi inte sprutmåla också, så nu får vi se fram emot ytterligare en skylifthelg. Yey (eller inte).

Brellir kunde inte förstå vem det var som smackade åt honom. Jag passade på när jag var många meter ovanför honom i skyliften. Han spanade runt utan att se mig, men vågade inte annat än att lyda och flytta lite på sig.

Veckans roliga:
Emil gillar hemgjord pizza, men även bortgjord pizza.

Inga kommentarer: