13 april 2018

Fredagen den 13:e

Idag är det ju "otursdagen", men det har inte hänt någonting dåligt såvitt jag vet.
16 grader varmt, sol från en klarblå himmel och kom hem tidigt från jobbet. Hann sitta och njuta i en stol på altanen och så lite fika på det innan det var dags att göra lite nytta i trädgården.
Nästa vecka kommer värmen på riktigt! Ska bli 19-21 grader!! Ä N T L I G E N!

Jobbmotivationen är inte på topp. Jag längtar efter sol, sommar och semester. Men än är det måååånga veckor kvar. Kolans eksemtäcke åkte på tidigare i veckan och nu inväntar jag värmen nästa vecka så att jag kan bada honom. De fäller massor båda två, men än finns det mycket vinterpäls kvar.


Mina fem vardagsfavoriter:
Min termos - den håller teet varmt nästan hela dagen
Deckare - luncherna på jobbet vore mycket tråkigare utan en bra deckare som sällskap (varannan vecka är Jenny på plats 1-2 dagar, men i övrigt äter jag ju lunch ensam)
Te - dricker te nästan varje kväll. Så GOTT och riktigt bra om man är törstig. På jobbet finns bara tråk-te och forest fruits så jag använder min termos med te hemifrån istället.
Gummistövlar - på landet överlever inte skor länge i geggan. Stövlar is the shit.
Sydväst - regnar det ute så åker sydvästen på, även om jag bara ska fram och tillbaka ner till stallet. Man slipper få dyngsurt hår och bli kall.

Inga kommentarer: