21 maj 2016

Veckan som bara försvann

I onsdags fick jag hux flux Emilbesök på jobbet. Som tur var hann jag packa ur autoklaven innan sambon lämnade. Sen åkte vi förbi min mormor och tog en fika på hemvägen. Hon hade ju inte sett Emil på jättelänge. I torsdags jobbade jag hemifrån medan sambon och Emil drog iväg till Emils gammelfarmor (farmors mor).
Jag jobbade intensivt och tog bara 30 minuters paus för att klippa lite gräs. Sen hann jag både förbereda lyxmiddag och rida innan de kom hem. Jag hann aldrig läsa bok eller ligga i hängmattan, det får bli en annan gång ;-)

Igår var det full rulle på jobbet igen. Jag hade bestämt mig för att jag minsann skulle sluta i tid. Jag jobbade över 15 minuter. Igen. Jaja, nya tag nästa vecka.

Idag har jag inte gjort många knop än så länge. Jag fick sovmorgon till 7:15. Emil vaknade som vanligt före 6, men sambon gick upp med honom och jag fortsatte sova. Vi satt i soffan efter frukost och orkade ingenting.
Sen har jag fortsatt att göra ingenting. Ganska skönt faktiskt ;-)
Jag har städat undan vinterkläderna från lilla hallen. Men nu måste jag nog sätta fart och göra lite nytta! Sommaren lyser fortfarande med sin frånvaro... men syrenen har börjat slå ut ordentligt nu och även äppelträden är på gång. Snart snart kommer nog värmen tillbaka!

Inga kommentarer: