30 maj 2016

Långhelg, men ändå så kort

Lillskrot hade ledigt från förskolan torsdag och fredag då det var planeringsdag.
På torsdagen var vi iväg till Leos lekland och åkte rutschkanor, hoppade på studsmattor, sköt bollar på varandra, åkte bilar och cyklade.
På fredagen var vi till Haga fjärilsmuseum och tittade på stora fjärilar, hajar och fiskar. Emil fick vara med och mata deras karpar.
I lördags var vi och hälsade på i Åkersberga och skaffade oss även lite tillskott till familjen.


Igår kom farbror Jörn och fixade sin bil. Emil ville inte äta upp sin frukostmacka, inte ens om han fick lördagsgodis. Men när jag sa att han inte fick träffa farbror Jörn om han inte åt mackan. DÅ minsann gick den i. Fort gick det också!
Sen såg jag knappt röken av sonen som hängde med sin idol. Jag sparade in kvällstid och hann rida båda hästarna på eftermiddagen. Så vi slapp lägga oss vid midnatt! Riktigt skönt att få gå och sova i tid för en gångs skull.
Tyvärr sov jag (trots det) inte tillräckligt utan trodde att det var mitt i natten när väckarklockan ringde imorse... Vad besviken jag blev när det inte var mitt i natten utan morgon :-)


Idag är det skapligt fint väder och jag ska skynda mig hem efter jobbet.
Jag ska prova ha på lite kalkvatten på en liten liten del av ladugården som jag preppade igår kväll. Måste ju skrapa bort all lös kalk först! Det kommer ta en halv evighet att göra insåg jag igår, men man får väl titta på en kvadratmeter i taget och inte helheten precis som när man ska rödfärga stora ytor. Stå nära och fokusera på en bit i taget.
Problemet är att jag vill börja rödfärga en annan byggnad också. Och gå med röjsågen. Och köra lite betesputs och rensa undan vid gamla ladan (blivande vindskyddet)... Det var det här med fritid... jobbar ju aaaalldeles för mycket!! Hur ska man hinna allt?!?


Hann heller inte med någon städning i helgen så det måste också göras ikväll. Wohoo...
Ska bli fint väder hela veckan så någon kväll ska det grillas! Inte ikväll dock.
Full rulle på jobbet igen då. Svårt att prioritera, skulle behöva en slav/kollega...



Inga kommentarer: