2 juli 2015

Sommar

Imorse var det 20 grader. När jag åkte till jobbet halv 7 alltså!
Ska bli 30 grader varmt idag. Emil och sambon har semester och jag jobbar.
Försöker ignorera den blå himlen jag ser ibland. Som tur är så är jag överhopad med arbete så jag hinner inte tänka på att det är fint väder ute förutom på lunchen och när jag slutar.


Igår kom jag hem, slängde mig i hängmattan en liten stund, grillade fläskfilé, åt middag på altanen med glasspinne till efterrätt. Sen en ridtur på det och så mera altanhäng och så avslutningsvis en promenad till dammen. Fler såna kvällar tack!


Igår skulle sambon ta in hästarna. Han trodde båda stod i uteboxen så han gick ner och ropade på dem. Men det var bara Brellir där. Han kom och ville in. Så sambon stod och klappade händerna och ropade på Kolan. Brellir stod bredvid och väntade. Ingen Kolan kom. Till slut ledsnade Brellir och gnäggade åt Kolan. Då kom han :-)


Emil pratar dagarna i ända, så att komma ihåg att skriva ner allt roligt han säger är ju omöjligt.
Ställa upp mig/Lyfpa upp mig - lyfta upp mig
Snälla tack - säger han när han vill ha någonting
Frågar man om han är trött/hungrig eller fryser så är svaret nästan alltid "inte än".
Frågar man "vad har du gjort idag då?" så är svaret "Jamie Felix". Även på helgerna...
Han kommer ofta och frågar "mat idag då?" när man lagar mat.
Frågar man vad han åt till lunch så funderar han och funderar och sen kommer det: "jag vet inte".
Han har långa konversationer med sin leksakstelefon.
"Faktiskt" och "ingenting" säger han ofta.
Ibland när man undrar vad han gör så får man svaret "jag pratar inte med dig!" Då är det läge att kolla vad han gör...oftast nåt bus på gång.
"Jag gillar dig mamma" säger han också ofta.


Nä, slut på rasten. Har jobb för 2 veckor till och bara en arbetsdag kvar. Jaja, det är ju inte mitt problem. Imorgon tar jag semester och så får grejerna vänta till augusti! Inte jag som lassar över projekt efter projekt på mig. Jag är ju ingen trollkarl! Jag hinner det jag hinner, mer kan man ju inte göra.

Inga kommentarer: