3 juli 2015

Sommar, sommar och sol....

Idag börjar "sommarlovet"! Ja, inte riktigt än då, men efter jobbet!!
Även idag ska det bli 30 grader varmt. Det var 20 grader kl 6:30 idag också.
Jag hade tänkt plocka ut lite komptid och sluta vid lunch idag, men det sket sig.
Måste hjälpa en student så det är bara att jobba på tills det är klart.
Men dagen går väl förhoppningsvis rätt fort ändå.


Jag köpte hem några vattenpistoler som kom till användning igår.
Sambon och Emil sprutade vatten på varandra och hade roligt medan jag svalkade mig i stallet medan hästarna fick nya dojjor i värmen. Riktigt skönt i stallet. Runt 20 grader.
Kolan var alldeles svettig under eksemtäcket så jag fick svampa av honom med svalt vatten igår.
Idag ska sambon ta in dem lite tidigare än tidig em och ta av täcket på honom så kanske han slipper svettas.
Tycker så himla synd om grannhästarna som är tvungna stå i stekheta solen hela dagarna. De var ute imorse så kanske har de fått vara ute i natt i alla fall. Mina får i alla fall stå inne de värsta timmarna och sen vara ute och beta hela nätterna när det är lite mer dräglig temperatur.


Nu är sommaren här på riktigt i alla fall. Igår fick jag första bromsbettet för i år.

Inga kommentarer: