3 augusti 2015

Snipp snapp snut så var semestern slut...

Vi avslutade semestern (ja, MIN semester - sambon jobbar ju redan sedan 2 veckor) med en kräftskiva för 32 pers. P U H! Igår var vi bakfulla. Sambon hade inte druckit någon alkohol alls och jag EN snaps och resten cola/vatten. Kanske bidrog det att jag sov mellan halv tre och halv fem + sex till nio... Jag hade så ont i ryggen att jag inte kunde sova :-/
Så igår städade vi i slow motion efter festen. Idag är jag på jobbet igen. Trött, utsliten och hålögd ;-)
Hahaha.
Men om 2 veckor blir det lite mer semester igen! Det är min räddning!! Något att se fram emot.
Åka på lite semester, 3-årskalas, besök av vänner mm




Sammanfattning av partyt: sönderbruten sandlåda, trasig drivbänk, trasig toasits, ett enda trasigt glas (helt otroligt att inte fler gick sönder) och så gick badrumsdörren i permanent baklås så att vi fick ta bort hela dörren.
För mycket pastasallad (men hellre det än för lite!) och så har vi lärt oss flera saker som vi borde planerat annorlunda.
Lekarna hade vi tack och lov delegerat till sambons kusin som skötte det med bravur!
På det stora hela fungerade det ok. Lokalen fungerade, men det var mycket spring och plock.
Nästa gång (om vi nu orkar ha någon mer fest...) blir det lite annorlunda. Ja, kanske inte med lekarna då, de delegerar jag gärna till någon annan ;-)




Idag är det klarblå himmel och sol. Typiskt! Tur att jag slutar hyfsat tidigt!! Det kanske kanske kanske kan bli sommarens andra kväll på altanen med en cider i handen?!




Några av Emils ord:
Gräsklicklare - gräsklippare
Barbersaft - rabarbersaft

Inga kommentarer: