17 februari 2015

Hiss och Diss

Hiss
* Att det blir ljusare både om morgnarna och på kvällarna.
* Att mötas av utropet "mammmaaaaaaaa" och blir nästan omkullsprungen när man kommer hem efter jobbet.
* Att äntligen ha införskaffat mig en RIKTIG Thermobar. Hoppas att hästarna ska gilla den lika mycket som jag och öka sitt vätskeintag.
* Att jag hittade ett par mysbyxor med LÅNGA ben. För 49:- *tumme upp*

Diss
* När vabdagarna är lika många som arbetsdagarna.
* Folk som skriver kryptiska statusuppdateringar på facebook. Antingen skriver man vad det handlar om eller så ger man f-n i att skriva någonting överhuvudtaget. Finns inget så korkat som "vad värdelöst det är" eller "nu äntligen" eller liknande intetsägande uttryck.
* Folk som går till arbetet dyngförkylda och smittar ner kollegor.
* Folk som klagar på andra och sen gör precis likadant själva.

I övrigt så är jag fortfarande hemma och vabbar. Emil är väldigt rosslig och har hosta och snorar lite. Vi ägnade förmiddagen åt att titta på Pippi och på Nicke Nyfiken. Är man hängig får man kolla på film. Hela dagen om man vill. Mamman har löst en massa korsord och annat pyssel.
Imorgon ska sambon vabba så att jag får jobba lite. Själv känner jag mig frisk förutom flertalet nysningar. Får bli en tidig kväll ikväll också så kanske kanske jag slipper bli förkyld? Håll tummarna!

Inga kommentarer: