16 februari 2015

Helg med ett stänk av vår

Lördagen bjöd på nybakade kanelbullar, galopprejs i skogen på båda hästarna och så kånkade vi upp stora linneskåpet på övervåningen. Lyckades på tredje försöket :-)
På söndagen var Emil och jag på shoppingrunda medan sambon röntgade kroppsdelar. Sen fikade vi med svärföräldrarna och svägerskan innan vi åkte vidare till sambons jobb. Emil fick "köra buss". Jag stod bredvid och försökte hänga med vilka knappar han tryckte på och hur många gånger. Det låter som en kulspruta när han far fram. Klick klick klicketiklick. Så om någon buss hade dörrarna öppna och varningsblinkers på och växeln i så är det jag som räknat fel på antalet knapptryckningar ;-) :-P
*puh*.
Igår var det blå himmel och sol hela dagen. Nästan lite vår!

I natt vaknade han flera gånger så vi var ju måttligt utvilade imorse...
Imorse fick jag inte liv i Emil. Väckte honom i 7 minuter, men han vände bara på sig och somnade om hela tiden. Så jag bestämde mig för att låta honom sova och stanna hemma med honom idag.
Ett mycket bra beslut visade det sig eftersom han är snorig och hostig och hängig idag :-/
Not good. Ska vi ALDRIG få vara friska en hel vecka?!?
Nåja, just idag klagar jag inte på att få stanna hemma. Jag tänker sova middag när Emil vilar för det var längesen jag var SÅHÄR trött!

Fyndade ett par mysbyxor för 49:- igår. Långa ben hade de också. Det är ovanligt för att vara såna byxor!

Inga kommentarer: