5 november 2014

Hektiskt

I måndags var jag på labdag i Stockholm.
Åkte tåg dit. Skönt att kunna sitta och blunda :-)
Bra seminarier, fick ut en hel del av dem i år! Hann prata med manga utställare och fixa lite gratisprover åt labbet. Fick också en ny enliters Duranflaska på prov också. Ny smalare och lättare modell.
Den är MIN bara min :-) Hehehe. Den ska jag hålla hårt i!


När jag skulle åka hem skyndade jag mig till tåget. Stod i sj's infodisk lääänge för att försöka få biljett eller kvitto eller någonting alls som jag skulle kunna lämna till reseräkningen. Gick ju inget vidare...
Men jag såg chansen att hinna med tåget fastän jag var lite sen. Så jag skyndade mig, "blippade" kortet i förbifarten och précis när jag kom fram till tåget gick dörrarna igen. Hittade en ledig sittplats (var i princip fullt), slog mig ner och var nöjd.
Så tittade jag ut till höger och det står VÄSTERÅS på det tåget. Ehhh, jahapp. Vad är det då för ett tåg jag har hoppat på tänkte jag i samma stund som tåget rullade iväg från perrongen. Bara gilla läget.
Frågade tjejen bredvid vilket tåg jag satt på. Hon tittade lite konstigt på mig... Tydligen gick vårt tåg också till Västerås.
"Välkommen ombord på tåget till Göteborg" gjorde mig ju inte lugnare för i min värld ligger inte Västerås på vägen till Goteborg från Stockholm... men det var rätt i alla fall.
Tur man inte måste till Stockholm så ofta!! Tråkig stad. Myllrar av folk och överallt är det asfalt och avgaser :-/
Göteborg är en mycket trevligare stad! Men där var det ju tyvärr ingen labdag :-)


I övrigt har jag jobbat som en flitig liten myra. Känns som om jag gör lika mycket som alla de andra tillsammans här på jobbet ibland...
Men nu är jag i alla fall klar för idag. Imorgon är det en ny fullspäckad dag för då ska jag göra det som var planerat för både torsdag och fredag för på fredag ska det vabbas.
Sambon fick hämta lillkillen tidigare idag eftersom han är magsjuk. Imorgon vabbar han och på fredag är det min tur. Hoppas bara att vi andra klarar oss!!


Ikväll är det skoning så det är bråttom hem idag så jag ska väl röra på mig nu!

Inga kommentarer: