8 februari 2013

Sjukvård

Jag som aldrig kontaktar sjukvården om jag inte verkligen MÅSTE.
Senaste halvåret: Akuten 2 gånger, förlossningen, BB och så vårdcentralen idag. Är det ett ålderstecken eller??? :-S

Har haft lock för öronen sen...strax före lucia. Har kört strutsmetoden hittills och bara väntat på att det ska bli bra. Kom på att det kanske var vaxproppar så jag provade behandla själv utan framgång.
Så nu sisådär 2 månader senare tog jag mig i kragen och åkte till vårdcentralen.
Doktorn hade aldrig sett så rena öron ;-) (revaxör verkar ju ha gjort sitt jobb i alla fall då)
Däremot buktade båda trumhinnorna in.
Så nu ska jag hålla för näsan och tryckutjämna 40 (FYRTIO!!!!) gånger om dagen. I en MÅNAD (eller tills öronen blir bra). Hur sjutton ska jag komma ihåg att göra det 40 gånger varje dag??
Jag som var så glad att de äntligen skulle spola öronen och att jag skulle åka hem som en ny (hörande) människa igen. Men det är väl bara att bo kvar i glasbubblan ett tag till då.
Kanske lite ridning kan bota? Det hjälper ju mot det mesta :-P

Inga kommentarer: