12 februari 2013

Om en låda eller två

Jag har velat hit och dit vad gäller bebisfoton. Onödiga pengar kan man tycka, men samtidigt vet jag ju att jag skulle förmodligen ångra mig för resten av livet om jag INTE lät Emil bli fotograferad. Av ett proffs alltså. Jag fotar honom ju flitigt, även om det inte är dagligen :-)
Så idag hade jag en tid hos fotografen.

Hon började med att ta fram en korg, ganska låg och vid och ville att Emil skulle sitta i den. Tyckte den såg lite vinglig ut, men tänkte att om alla andra under ett halvår sitter i den borde ju Emil också kunna det. Satte ner lillpyret och smög mig ur bild (bakom fotografen). Då välte korgen och Emil ramlade bakåt och blev jätteledsen :'-( Han gjorde nog inte illa sig för han rullade mjukt bakåt, men han blev jätterädd.
Tog en stund att trösta honom och det trillade stora tårar längs kinderna.
Fotografen hämtade fram en annan låda med stor botten och raka stadiga väggar. Satte ner Emil i den när han blivit glad igen. Det gick över efter 15 sekunder i lådan och han blev ledsen på nytt. Mera kramar och gos. Sen slapp han lådor!
Hon tog lite olika foton och på torsdag ska jag dit och välja :-)

Är lite lite besviken på det hela. Känns som att man tar lika bra foton själv nästan?! Men men, får väl se på torsdag. Något foto är säkert bra!
Nu ska jag klura på om vi ska ha förstoring i färg eller svartvitt. Svårt! Ett av varje kanske, men då får man betala extra. Eller småbilder? Tål att tänkas på. En förstoring får man i alla fall, det ingick i priset. Sen ingår även ettårsfotografering. Då får man köpa foton om man vill ha, då är bara själva fotograferingen fri.

Inga kommentarer: