3 oktober 2012

Lillördag

Idag har vi inte fått mycket gjort här hemma. Lillfisen sov i fyra timmar i natt! Han sov ända till klockan halv fyra :-)
Men innan dess och efter det har han velat äta varannan timme. HELA TIDEN.
Hinns inte med mycket annat då. Två timmar från det att han börjar äta tills han börjar äta nästa gång alltså. Inte att han slutar äta och att det är två timmar till nästa gång efter det...
Har i alla fall kollat på en Beck som vi inte sett förut. Alltid något ;-)

Nu funderar jag på att ta mig i kragen och gå ut och kolla till mina flodhästar (man skulle kunna tro att de är det med tanke på allt regn i alla fall). Tack och lov att jag har så få hästar att hagen inte blir alldeles jättelerig!! Blött blir det ju, men inte söndertrampat. Visserligen är det ju insektsfritt så länge det regnar, men för den skull behöver det ju inte regna hela tiden.
Måste ner till postlådan och hämta...eh..morgontidningen och posten också.

Det här regnandet varenda dag lockar inte direkt till några långpromenader. Inte heller till någon igångsättning av hästarna.
Att rida på härliga stubbåkrar är något man kan glömma i år. Det är lervälling! Fast i och för sig finns det ju hopp om att de inte kan plöja åkrarna i år så kanske kan man rida där om det fryser på lite sen?! Hoppas!!

Jag hade fått för mig att bebisar skulle SOVA MYCKET!?? Vår lille kille har nyss slocknat efter att ha varit vaken konstant sen strax före åtta imorse... Han var mycket trött och gnällig på dagen, men sova ville han inte. Mamman behöver nog mer sömn än lillen... *gäspar*

Nä, hästar och postlåda var det. Sen får man gå och sova va? Eller... just ja... det är nog någon som är vrålhungrig snart igen :-)

Inga kommentarer: