12 september 2012

Mjukstart...

Igår blev det inget bloggat för jag höll på att kollapsa av trötthet :-S
Det är drygt att vara ensam om matning och blöjbyten på natten! Men jag tycker det är viktigt att sambon får sova eftersom han ska jobba om dagarna. Jag får ju sova lite på dagen (om jag har tur) när lillfisen sover. Om han sover.

Igår var det bvc-besök så då hanns det inte med någon sömn. För min del alltså. Lillkillen sov i bilen :-) 400 gram har han gått upp på en vecka! Hoppas det betyder att JAG gått NER 400 gram då också ;-)

Idag hann jag äta frukost medan han tog en liten tupplur (TACK!!) och sen fick han äta lite till. Sen somnade han och jag tänkte taktiskt. Väntade 10-15 minuter för att se att han verkligen sov. Sen sprang jag till sängen och drog täcket upp till hakan. Hann PRECIS slumra till och nästan somna. Då vaknade han. Finfint... :-/
Fick lite mer mat och fick somna bredvid mig. Väntade en stund innan jag flyttade över honom till vagnen. SEN fick jag sova 2 timmar!! Vaknade av skrik. Utvilad är någonting jag inte ens minns vad det är...

Har tagit en promenad ner till postlådan idag så nu sover han igen. Det gör inte jag. Nu ska jag duka undan frukosten, borsta tänderna och kolla om det finns någon tvätt att hänga. Minns inte... har jag startat någon maskin? Idag? Igår? Hjärnan är helt ur funktion. Har inte glömt lillfisen i alla fall, får vara nöjd så :-)
Fixar fortfarande inte att läsa instruktioner. En halv mening är ok, men när jag kommit till punkten så har jag redan glömt vad meningen handlade om... Lite läskigt! Men det blir väl bättre så småningom?
Viktiga saker säger jag till sambon eller skriver ner fort som sjutton.
Antar att det är rätt rörigt att läsa mina inlägg. Minns ju inte vad jag skrivit om...och orkar inte läsa igenom det heller.

Apropå mjukstart så syftade jag på hästarna. Kolan vilar fortfarande eftersom han har lyckats tappa båda framskorna. Brellir har jag påbörjat träningen. Longerade honom i helgen. En gång. En liten stund. Hahaha, nåja, man ska väl inte börja för tvärt?! Han ser ut som en köttbulle! Många kilon är det att jobba bort i höst. Måste bara få in några rutiner så att jag vet när lillfisen tänker sova och ungefär hur länge. Sen känns det inte aktuellt att hoppa upp i sadeln riktigt än. Ska kunna sitta på en stol först tänkte jag :-)
Orken finns ju inte riktigt än heller. Är glad om jag hinner med att kissa och få i mig vätska. Idag bestod lunchen av en ostmacka. Färdigbredd i kylen.

Borde inte blogga mer nu, har massor av andra saker jag borde göra. Plocka, förbereda middag, borsta tänderna, sova, fixa försäkringen, städa, and the list goes on...
Tillbaka en annan dag!

Inga kommentarer: