10 september 2012

Dåligt med bloggande har det varit.

Bloggen har haft en liten paus, mest beroende på att jag bloggat på annat håll. Här är orsaken:
Nu har den lille krabaten kikat ut och jag tänkte återuppta den här bloggen igen. Kanske inte med uppdatering varje dag, men i alla fall lite då och då när jag får tid över. (Vilket i och för sig känns som att det kommer dröja tills han är...7 år?!)
 
Dagarna ägnas numera åt amning, blöjbyte, amning, sömn, blöjbyte, mera amning, nåt enstaka toabesök för mamman, blöjbyte, ännu mer amning. Ev hinner man fylla på vattenglaset också ;-)
Trodde att man fick simultankapacitet per automatik när man blev förälder, men än så länge känns det inte ok att ha bebisen på en arm och stå vid spisen och laga mat med den andra armen så äter han är jag upptagen. Å äter gör han mest hela tiden :-)
 
Börjar ana ett litet mönster av mitt-på-dagen-sovning. Det är kanon!! Min enda tid då jag kan göra allt som hänga tvätt, tvätta, vika tvätt, plocka ur och i diskmaskinen, fylla på blöjor vid skötbädden...tja, sen brukar han vakna...
Fast idag hann jag äta lunch också! Första gången på över 2 veckor som jag hunnit med lunch!! GOTT!
 
Lite drygt att vara ensam på natten. Sambon började jobba idag så jag och lillen lät honom få en natts sömn och sov på nedervåningen. Jag har ju varit bortskämd med att han bytt alla nattblöjor och jag stått för amningen. I natt hade jag både och. Utom när klockan var kvart över sex och sambon fick ta blöjbyte precis när han gick upp för att jobba. Då snurrade det rätt bra i mitt lilla huvud så det var skönt att slippa både hålla balansen och bära på lillkillen. Höll på att ramla omkull när jag ställde mig upp. Min kropp har inte riktigt vant sig vid sömnpass på 2-3 timmar. Den vill ha minst 5 tror jag :-)
 
Tänkte att jag skulle sova lite till på förmiddagen. Tittade till på lillen som är KLARVAKEN och ser lika förväntansfull ut som en hund som väntar på att man ska kasta en pinne eller boll. Men så småningom så somnade han så jag fick sova 2 timmar till. PUH! Går åt över 12 timmar för att få ihop totalt 7 timmar sömn. Effektivt? Nä, inte direkt. Det är tur att man inte förväntas göra någon nytta om dagarna!!


1 kommentar:

C sa...

Hahaha!!! Förlåt att jag skrattar, men du skriver ju så roande:-)
Tänk, så avskräckande bebispropaganda du kan förmedla;-)
När du lyckats hitta några som helst rutiner och får sova, vill vi gärna hälsa på er och skåda underverket!:-)
Känns som att det tar....typ....7 år ......innan du är tillbaka på hästryggen också??!:-)
Kramis!!! Sov gott!!!