18 maj 2012

Produktiv 17/5

Gårdagen var en produktiv dag. Började med att städa, övergick till att laga Kolans eksemtäcke. Nu är ALLA täcken hela!!! Alla. T.o.m. det som han har på sig. Eller...tja, imorse var det helt i alla fall.
Sen planterade jag om husets alla växter. Vi har alldeles för många!
52 liter jord senare protesterade ryggen hejvilt och det är nog kanske bra att det är en jobbardag idag.
Visserligen lite lyftande och sånt på jobbet också, men jag har redan suttit still (vid en labbänk och jobbat...annars får min sambo idéer om att jag har lugnt på jobbet ;-) ) mer än jag gjorde på hela dagen igår.

Under tiden fixade sambon i ordning i garaget så nu är det ordning och reda där igen som på gamla stället.
Sen vi flyttade har alla verktyg legat i kartonger/lådor, men nu kan till och med jag hitta dem! :-)

Igår väcktes jag av en sambo som undrade om han skulle släppa ut hästarna (de var instängda i uteboxen)och morgonfodra dem. Han hade spärrat av hagen redan så att det var bara att släppa ut dem.
Gissa hur skönt det var att slippa gå upp ur sängen kl 7:40 och veta att hästarna fick komma ut och att de fick frukost!! Lyxigt värre! :-D

Hästarna undrade lite över sin lilla hage utan gräs igår. Har spärrat av så att de går i en förhållandevis liten hage (säkert bara 2-3000 kvm) nere vid stallet för att det ska bli lättare att mocka bort all skiten. De ska gå där idag och imorgon också för att Brellir ska bli av med alla sina maskar, men på lördag em - DÅ!!! Då ska de få tillgång till den stooooora sommarhagen!
Hoppas att jag blir förlåten då ;-)

Inga kommentarer: