10 mars 2012

Kärt barn har många namn

Idag mötte jag grannen som sken upp och undrade om det var "Bertram" jag red. Hon kommer inte ihåg vad hästarna heter och har kallat honom för Bertram efter att jag talade om att sambon hade svårt att komma ihåg Brellir och kallade honom Bertil i början. Så nu heter han Bertram för henne :-)

Idag har vi varit flitiga. Målade lister inomhus tills färgen tog slut. Red i finvädret.
Somliga av oss var sedan duktiga och mockade hage:


Brellir kollar så att jag inte slänger nåt som inte borde slängas.



medan andra inte var lika engagerade och hjälpsamma...



Det var verkligen omväxlande väder idag. Fint väder på dagen, soligt och lite lite blåsigt, för att på kvällen helt plötsligt övergå i stormvindar och regn. Jag blev jätteförvånad när jag skulle ut och kvällsfodra! Avvaktade 30 min och vips var ovädret borta igen. Det försvann lika fort som det kom. Mycket märkligt! Nu blåser det bara lite igen och inget regn.

Inga kommentarer: