3 juni 2010

Rädda dagen...

Tror jag börjar bli lite nervös av mig...
Idag har jag skrämt mig själv 2 (!) gånger :-)
Började imorse med att jag startade bilen och skulle sen gå till lillstugan för att hämta mina sandaler som bott där ute över vintern. Hann precis ställa mig upp med ryggen mot bilen när en karl börjar prata bakom min rygg. Hoppade högt såklart och hann tänka både det ena och det andra som "Vad gör han här?" och "Jag låste inte ytterdörren!", vänder mig om och inser att det är ju bilstereon som hoppat igång och en radioröst jag hört *skrattar*

Sen var det lugnt fram till lunch. Hade massor att göra på jobbet idag så jag hann inte äta lunch förrän halv ett. Då hade alla andra redan ätit så jag värmde min matlåda och gick ner till terassen och satte mig i solen för att äta min mat. Hade en liten burk med kikärtsröra som jag hällde över i matlådan. Satte på locket och åt i godan ro i säkert 10 minuter. Då plötsligt exploderar den lilla burken med ett PANG och locket flyger säkert en meter upp i luften innan det landar på golvet bredvid bordet. Ungefär samtidigt landade jag på stolen efter att ha hoppat högt :-) Måste ha blivit övertryck i burken när den stod i solen... Tror tack och lov inte att någon såg mig när jag blev skrämd för andra gången :-D

3 kommentarer:

C sa...

Förlåt, men jag skrattade lite åt dig:-) Inte kul att blir skrämd sådär, men fattar ju om du börjar bli lite nervös :-D
Själv längtar jag efter att få börja använda mina tummar och tår igen:-) De börjar så smått svullna och bli helt blå....

G. sa...

Ja...mina är bortdomnade vid det här laget. Plan A verkar inte ha fungerat, så nu hoppas vi på plan B.

C sa...

Fortsätter knipa dem blå för plan B då!!!!!!!:-)))))))))))