9 oktober 2018

Sista semesterhelgen

Vi tog en sista semestertripp till Dalarna i helgen. Riktigt fint väder om än lite kallt. Men det löste vi med en stor brasa man kunde värma sig vid. Vi stod vid älven och tog det bara riktigt lugnt. Eller...så lugnt man nu kan ha det med en sexåring i sällskapet.
Väl hemma igen hann jag med en ridtur i skogen på lillbus innan jaktsäsongen drog igång. Nu får man hålla sig borta från skogarna och skogsvägarna 2-3 veckor.
I söndags slängde jag också upp Emil barbacka på Kolans rygg. Först blev han lite osäker och undrade var han skulle hålla i sig. Sitt som vanligt sa jag. Han satt fortfarande framåtlutad och tog stöd med händerna på varsin sida om halsen. Så då sa jag åt honom att sätta sig upp och sträcka ut armarna och vips så satt han mycket stadigare :-) Han insåg att man inte behövde hålla i sig! Han har fått riktigt bra balans.


På jobbet är det full rulle med DNA-preppande idag. Började långt innan alla andra och ska sluta tidigt. Jag jobbar ju min fulla arbetstid, men eftersom husbandet släppte iväg E på skolbussen imorse kunde jag åka när det fortfarande var kolmörkt. Ska hämta E i skolan sen efter jobbet. Det är därför jag ville börja så tidigt som möjligt så han slipper vara där så länge. Husbandet är på kurs, möte eller någonting sånt.
Igår kväll fick hästarna första hösilagetussen. Imorse var det så grått och regnigt att de fick varsitt kilo till. Bara att inse att fodringssäsongen snart är här. Först invänjning. Finns fortfarande gott om mat i den bortre delen av hagen. Hästarna går där en hel del nu.


Nä, nu är det slut på lunchrasten. Åter till arbetet.

Inga kommentarer: